Bendrasis valstybės laimės indeksas

[framed_box]‘Gross National Happiness’ mainų e-knygutę galima atsisiųsti ČIA. Ši knygutė tyrinėja laimės reikšmę švietimo srityje. Daugiausiai remiamasi jaunimo mainų dalyvių bei organizatorių idėjomis ir patirtimi.[/framed_box][two_third]

Jaunimo mainai

Gegužės viduryje Kaune vykusiuose Erasmus+ jaunimo mainuose “Gross National Happiness” buvo skatinamas kitoks požiūris į sėkmę asmeniniame gyvenime, švietime, visuomenėje ir politikoje. Projekto dalyvių nuostata yra tokia, jog skirdami daugiau dėmesio laimei ir gyvenimo kokybei, mes galime pasiekti daug daugiau negu viską vertindami pagal pajamas ar bendrąjį vidaus produktą (BVP).

[divider]

Įkvėpimas

Mus įkvėpė realus pavyzdys – Butano karalystė Himalajuose. Ši mažytė šalis nuo 1970-ųjų pritaikė sistemą, kurios pavadinimą pasiskolinome ir mūsų mainams (Gross National Happiness – Bendrasis valstybės laimės indeksas). Pagrindinė idėja buvo ta, kad pajamos ar ekonomikos augimas nėra vieninteliai tikslai, kurie turėtų būti vertinami priimant (asmeninius ar valstybinius) sprendimus. Kiti gyvenimo elementai ne ką mažiau svarbesni, įskaitant: 1) darbo – laisvalaikio balansą, 2) gamtą / aplinką, 3) bendruomeninius ryšius, 4) kultūrą, 5) sveikatą ir psichologinį pasitenkinimą ir t.t. (apie tai plačiau galite skaityti čia: http://www.grossnationalhappiness.com/).

Skandinavijos šalių švietimo sistemos (ypatingai Danijos ir Suomijos) taip pat įkvėpia panašia linkme. Šios šalys užima aukščiausias pozicijas kalbant apie laimės indeksą (http://worldhappiness.report/), o jų studentai užima aukščiausias pozicijas standartizuotuose EBPO (Ekonomikos bendradarbiavimo ir plėtros organizacija) testuose. Dėl šios priežasties projekto metu buvo tiriamas išskirtinis požiūris į mokymąsi (Danish Hojskole for Denmark and no-homework for Finland) ir vedamos diskusijos apie sėkmingą jo pritaikymą kitose Europos Sąjungos valstybėse.

[divider]

Iš esmės, GNH turėjo šiuos tikslus: 1a) identifikuoti kas labiausiai prisideda ir kas labiausiai kenkia gyvenimo kokybei; 1b) išbandyti skandinavišką požiūrį į švietimą; 2) suformuoti taisykles, kurios geriausiai atspindi ‘gerus’ ir ‘blogus’ pasirinkimus; 3) plėtoti laimės lygio įvertinimo sistemas skirtingiems sprendimams; 4) skatinti jų realizavimą Europoje.

[divider]

Projekte sukurtas „laimės skaičiavimo“ sistemas galima rasti žemiau:


[divider_padding]

Turint omenyje alternatyvų švietimą, dalyviai projekto metu tuo paremtus užsiėmimus kūrė patys. Šie buvo: 1) muzikinės dirbtuvės, pavadinimu ‘X-faktorius’; 2) interaktyvus galvosūkių žaidimas; 3) salsos šokių pamokos; 4) sugalvotų sportų Olimpiada; ir 5) improvizuoti vaidinimai. Tikslas buvo pademonstruoti, kad užsiėmimas veiklomis, kurios patinka, padeda mokytis. Žemiau galima susipažinti su dalyvių atsiliepimais:

[blockquote cite=”GNH participant”]Yes it was nice. I liked it a lot. You can lead people and be a person who will change something in their thinking. I like that I could make people happier.”[/blockquote]

[blockquote cite=”GNH participant”]I had awesome time in my workshop, I felt so good to be able to make people happy and teach them a little of the thing I love[/blockquote]

Galiausiai, kalbant apie dalyvius, jų buvo 36. Po 6 iš kiekvienos valstybės (Lietuva, Italija, Ispanija, Lenkija, Didžioji Britanija ir Bulgarija). Svarbu tai, jog šie jaunuoliai atvyko iš labai skirtingų aplinkų, tad galėjo pasidalinti taip pat besiskiriančiais požiūriais į mainų temą ir sprendimais į iškeltas problemas.

Projekto metu buvo sukurti video, kuriais buvo siekiama parodyti, jog darbo – laisvalaikio balansas yra itin svarbus, taip pat, kad pinigai ir pajamos neturėtų būti vienintelis gyvenimo tikslas. Šiuos video galima rasti žemiau arba ČIA.

[divider_top]

Happiness is a Choice

[tvideo type=”youtube” clip_id=”UFOLCtbdq38″]

[divider]

You Live Only Once

[tvideo type=”youtube” clip_id=”-2UKMUEUfR0″]

[divider]

Great Success:

[tvideo type=”youtube” clip_id=”jLCes2LH3jQ”]

[divider]

Which life is the best?

[tvideo type=”youtube” clip_id=”XIJU8rgHoUo”]

[/two_third] [one_third_last]

Projekto plakatas:

[image icon=”zoom” lightbox=”true”]https://activeyouth.lt/wp-content/uploads/2016/05/01-ice-cream.png[/image] [divider]

Mainų tvarkaraštis ir veiklos:

1. Youth exchange’s schedule;
2. Teambuilding game, where one has to complete certain fun small tasks with different people;
3. The rules and list of topics for discussions in non-formal environment (World Café method);
4. An interactive workshop on happiness in education and grouping activity according to people’s hobbies/interests;
5. With the help of this engaging workshop, the participants are able understand how Gross National Happiness is measured and also give advice (on how to boost happiness) for their peers in other countries;
5a. Templates for standartised basic happiness measurement survey (to be used for above workshop);
6. Wheel of life – a helpful resource for personal couching – shows how far is one in certain areas of life;
7. Information session on gross national happiness; combines the creation and subsequent application of happiness measurement ‘systems’;
8. Session to introduce video creation for beginners by beginners (includes an Erasmus+ example).
9. Fill-in template for the e-booklet;
10. Information for the preparation of 20,000 EUR challenge (contest to create the best idea/plan/initiative for the local neighborhood, that would boost its happiness the most) pitch;
10a. Corresponding presentation;
11. Team-building activity for a group to create their own political party (which will further participate in the 20,000 EUR challenge (mentioned above)). It includes a few different tasks aimed to test the creativity and imagination of the participating youngsters;
12. Fun team quiz created for the evening activities of the youth exchange (could be used in any other similar project).

[divider_top]

Foto siena:

[divider_top]

Bendra nuotrauka:

[image icon=”zoom” lightbox=”true”]https://activeyouth.lt/wp-content/uploads/2016/05/GNH-cover-photo.jpg[/image]

[/one_third_last]

X