Jaunimo mokymai “Time to Say I Can”

time-to-say-i-can

960 640 EU youth exchange

Šiuo metu Europos bendrija susiduria su dviem didelėmis problemomis. Mažai įsidarbinimo galimybių, netolerancija, diskriminacija, kuri populiarėja vis labiau ir labiau visuomenėje ir ypač tarp jaunimo. Todėl šiandien jaunimas emigruoja iš gimtųjų šalių, tampa imigrantais užsienio šalyse, kurios galbūt nėra labai patenkintos imigrantų skaičiumi. 2015 metų pabaigoje jaunu žmonių nedarbo lygio statistika įrodė, kad 1 iš 2 žmonių iki 25 metų amžiaus neturi darbo, jaunimas sunkiai atranda savo norimą sritį save realizuoti, tokios baimės veda į netoleranciją, diskriminaciją ir kitas problemas kurios vyksta būtent jauno amžiaus žmonių tarpe.

Tad šią problemą susirinko spręsti 5 Europos šalys. Italija, Ispanija, Lenkija, Lietuva ir Rumunija projekte Time to say I CAN. Jis vyko Rumunijoje, Rankoje. Aukštai kalnuose – gamtos didybė kvapą gniaužė. Labai puiki vieta parinkta buvo mokymų aplinkai, dalyviai galėjo pasinerti į problemas, kurios buvo svarbiausios projekto metu.

Projektas buvo visiškai kitoks. Visi kalbėti ir diskutuoti geba, bet atsidurti to žmogaus vietoje, kuris susiduria su šiomis problemomis yra ypač sunku įsivaizduoti. Tad integravomės per žaidimus į emociją. Kiekviena šalis ieškojo pavydžių iš savos patirties, ir jas bandė perteikti kitų tautybių dalyviams. Piešėme problemų medžius, diskutavome tarp kultūriniu debatų pagrindu. Ruošėme vaidinimus. Kūrėme situacijas ir jas perteikiame nuotraukoje su viena esmine žinute ir daug kitų integracinių užsiėmimų veikla lydėjo mus viso projekto metu.

Kalbant apie kita projekto pusę, organizatoriai nustebino mus puikia atrakcija, pailsinti mintis nuo esminių jaunimo problemų. Turėjome nuostabią popietę kopinėjimui po kalnus. Pasiekiame aukščiausia Rumunijos viršūnę savo jėgomis. Tai buvo pats gražiausias laikas, kai projekto dalyviai tapo vienas su kitu beprotiškai artimi. Ne visi buvo fiziškai puikiai pasiruošia tokiam iššūkiui, bet kaip sakoma draugas išties visada ranką, kaip tau bus sunku. Ir nebuvo nei vieno žmogaus kuris liko apačioje, vienas su kitu ranka rankon kopėme drauge ir pasiekiame viršūnę. Tai buvo vienas iš įsimintiniausių ir mus labiausiai suartinusių momentų.

Projektas tapo ne tik problemų sprendimo ar analizavimo dalimi. Tapome didelė neišskiriama šeima. Negalėjome paskutinę dieną paleisti vienas kito, kalbėjome pačius gražiausius žodžius vienas kitam. Vakarai praleisti drauge ir akys kurios palydi saulę, kurią praryja kalnai –  neištrinsi su didžiausiu trintuku iš mano širdies.

Projektas tai galimybe atrasti žmones, kurie tavo gyvenime gali reikšti labai daug. Lavini save kaip asmenybę, padedi kitiems tobulėti ir sukuri atmosfera kurioje tau gera gyventi 10 dienų. Nesijauti vienas ir to ko labiausiai trūksta atsiranda tuo metu kai labiausiai to reikia. Nelinkėčiau niekam praleisti tokios progos ir imti ištiestomis rankomis  tai kas pinigais nepamatuojama.